Reclame Jaren 80 Nederland

C&A 

C&A You TubePolitie Agent Rijk de Gooyer: Wat zijn we daar aan het doen . C&A Truck Chauffeur Johnny Kraaijkamp Sr : Ja, wij brengen de nieuwste mode bij C&A Agent. Politie Agent Rijk de Gooyer: Dat zeiden we gisteren ook.  C&A Truck Chauffeur Johnny Kraaijkamp Sr :En morgen ben ik er weer. Politie Agent Rijk de Gooyer: Is 1 keer in de week niet voldoende.C&A Truck Chauffeur Johnny Kraaijkamp Sr : De Mensen willen elke dag nieuwe mode,nieuwe jurken,nieuwe broeken nieuwe kleuren.Politie Agent Rijk de Gooyer: Mijn vrouw zoekt toevallig een gele jurk met rooie bloemen, zit die er ook bij?. C&A Truck Chauffeur Johnny Kraaijkamp Sr : Gele Jurk met rooie Bloemen,Nee natuurlijk niet, Oen we brengen alleen de nieuwste mode.C&A Truck Chauffeur Johnny Kraaijkamp Sr : Mensen trekken tegenwoordig maar aan wat ze willen,C&A brengt nieuwe mode

FIAT PANDA (1983)

Fiat Panda You TubeDe Fiat Panda kent u als een auto waar je iedereen mee uitlacht. Z’n hoge top, zn makkelijke inparkeren, z’n enorme zuinigheid en z’n gigantische laadruimte, ’t is gegarandeerd dolle pret. En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, introduceert Fiat nu de Panda 45 Super. Daar is ’t helemaal lachen mee geblazen!. Lachen om z’n betaalbare luxe binnen,Wie het interieur (want zó mag je het rustig noemen) van de Panda 45 Super wil vergelijken, moet wel ’n paar goedgetrainde lachspieren meebrengen. Voorstoelen en achterbank komen met hun nieuwe vorm en bekleding ruimschoots in aanmerking voor de benaming zetel. De achterruit is verwarmd en voorzien van een ruitenwisser met elektrische sproeier. Dashboard en binnenpanelen zijn bekleed met een rijk stofje, terwijl de sublieme geluidsisolatie zorgt voor de rust die past bij een luxe inrichting.Behalve luxueus is die inrichting natuurlijk óók kompleet. Een van binnenuit verstelbare buitenspiegel, zonnekleppen (mèt de zo broodnodige make-up spiegel), een aanjager met twee snelheden, een middenconsole om de radio te huisvesten, een sigarette-aansteker, een nieuw ventilatiesysteem, een binnenspiegel  met antiverblindingsstand, er ontbreekt niets. Zo, bent u weer een bijgekomen? Lachen om z’n betaalbare extra’s buiten,Wie eenmaal in de Panda 45 Super zit, blijft ’t liefst zitten waar ie zit. Begrijpelijk, maar toch is het verstandig even stil te staan bij de buitenkant. Want ook hier is sprake van de komische noot De nieuwe strakke grill, de sportieve wieldoppen u lacht er iedereen dubbel en dwars mee uit. Lachen om z’n hoge top en lage verbruik. Ook al is het een serieus onderwerp, wie kan zich goed houden als hij hoort dat de Panda 45 Super een top van maar liefst 140 km/u heeft? En dat hij bij 90 km/u een luttel verbruik heeft van 1 op 20 ?Precies, het is wéér goed voor enkele stevige lachsalvo’s. Uitgelachen? Dan heeft Fiat tenslotte nog een tip: de Panda 45 Super  staat nu bij uw Fiat dealer. Wat let u om er ‘ns te kijken en te vergelijken. Lachen is toch zeker gezond? Fiat Panda 45 Super Vanaf 13.790 gulden Fiat Panda vanaf 650 gulden.

WIE IS HET ? (1980)

Wie Is het You TubeWie is het? is een gezelschapsspel van spellenfabrikant MB.Het spel wordt gespeeld met twee spelers. Iedere speler heeft een bord met 24 plaatjes van portretten van personen die naar beneden geklapt kunnen worden. De personen op de kaartjes hebben uiteenlopende kenmerken, maar van ieder kenmerk zijn er meerdere te vinden op het bord (bijvoorbeeld een paar mensen met bril, een paar met rood haar, een paar met een snor, etc.). Onder de portretten staat de naam van de personen. Het spel is ontworpen door het Nederlands/Israëlische bedrijf Theora Design. Het is in 1979 uitgebracht in Nieuw-Zeeland, het Verenigd Koninkrijk, Griekenland, Spanje, Frankrijk en Nederland.Voorafgaand aan het spel wordt er door beide spelers, buiten het zicht van de tegenspeler, een kaart getrokken met een portret dat overeenkomt met één van de plaatjes op het klapbord. Dit figuur zal in de loop van het spel de identiteit zijn van de speler. Het doel van het spel is om de identiteit van je tegenspeler te ontmaskeren. Dit wordt gedaan door om en om gesloten vragen te stellen over het personage (de tegenspeler mag alleen met ‘ja’ of ‘nee’ antwoorden). Door middel van het klapbord kan hij de personen elimineren die niet aan de kenmerken voldoen. Zo wordt de kans om de identiteit van de tegenspeler te raden vele malen groter.

YOVOL (1989)

Yovol You TubeYovol was een reclame uit 1989 de producent van deze reclame was Cineteam Commercials en de opdrachtgever Coberco. De titel van de reclame heet “Handige fles”. Johan Plageman, die in 1985 de directie van Coberco kwam versterken,herinnert zich een revolutionaire verpakking voor Yovol-drinkyoghurt, waarvoor De Bruijn de aanzet gaf. Het was een soort flesvorm van drie lagen kunststof, onverwoestbaar,waarin je de Yovol lang kon bewaren. De fles van Volnij heeft het uiteindelijk niet gehaald, net als het merk Yovol zelf, maar het tekent de gedrevenheid, het zoeken naar nieuwe wegen van De Bruijn. Hij is een man met een uitgesproken mening. Maar het prettige is: na een stevige discussie kan hij ook relativeren. “Hij hoeft niet altijd zijn gelijk te halen.Hel liedje in de reclame gaat als volgt ”De wedstrijd is verloren, we hebben geen geluk. We zijn verkeerd geboren, bij ons gaat alles stuk. Maar moeder heeft iets goeds bedacht dus blijf nu bij de les, Yovol heb ik meegebracht in deze nieuwe fles. Even hop met de dop, en dan schenk ik handig alle glazen Yovol vol. Is dat niet verstandig? Kom jongens drink het vaak, dan vergeet je het verlies. T’is namelijk ook de smaak waarom ik Yovol kies. Maar hé kom op, geef terug die dop. Yovol, uit de handige fles van Volnij. Handig hè, hi. Hahah!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s